Suplementy – jakie wybrać, by mieć energię do ćwiczeń?

0
26

Suplementy diety dostarczają organizmowi wszystkiego, co jest mu potrzebne do prawidłowego funkcjonowania; uzupełniają także ewentualne niedobory. Dla osób trenujących odpowiednia suplementacja jest jednak szczególnie istotna. Organizm musi być odpowiednio odżywiony, by mieć siłę do treningów i osiągać coraz lepsze rezultaty. Na co warto zwrócić uwagę wybierając suplementy? Jakie będą najlepsze? O tym poniżej. 

Białko – podstawowy budulec mięśni

Białko jest jednym z najważniejszych „składników” naszego organizmu, niezbędnym do jego prawidłowego funkcjonowania. Jest przede wszystkim budulcem naszych mięśni, kości, włosów, paznokci i skóry. Dla osób trenujących najważniejsza będzie rzecz jasna jego rola w procesie regeneracji i budowy tkanki mięśniowej. Jeżeli zależy nam na jak najlepszych efektach, warto stosować odżywki białkoweW prosty i przyjemny sposób dostarczą one do naszego organizmu ten istotny makroskładnik. Jakie białko będzie najlepsze? To zależy od naszych oczekiwań, jednak dla początkujących najbardziej polecane są białka serwatkowe (pochodzenia zwierzęcego). Zawierają one dużą zawartość białka, a także są dobrze przyswajalne, stąd też ich popularność. Szczególnym uznaniem cieszą się w tym segmencie białka Whey oraz Olimp. Większość dostępnych na rynku odżywek białkowych sprzedawanych jest w formie proszku. Wybór jest bardzo szeroki, dostępnych jest wiele smaków, bez problemu więc możemy dobrać odżywkę do naszych preferencji.

Po co sięgnąć, by mieć więcej energii do ćwiczeń?

Czasami zdarzają nam się dni, gdy kompletnie nie po drodze nam z treningiem – mamy ochotę zrezygnować, męczy nas brak energii i motywacji. W takich sytuacjach z pomocą przychodzą różnego rodzaju „przedtreningówki” – najczęściej shoty i żele. Co znajdziemy w tego typu preparatach? W żelach prym wiodą węglowodany o różnej przyswajalności, a także minerały (magnez, potas), czy tauryna bądź kofeina. Natomiast w shotach znajdziemy przede wszystkim substancje takie jak kreatyna, beta – alanina czy guarana. Ich zadaniem jest poprawa wydolności mięśni (i całego organizmu), wzrost energii. Skutkiem spożycia takich produktów jest przede wszystkim pobudzenie i koncentracja, dzięki czemu trening nie stanowi już dla nas wyzwania. Dla zdrowych osób, niemających problemów zdrowotnych takich jak cukrzyca czy nadciśnienie, takie preparaty będą w pełni bezpieczne, warto więc rozważyć ich stosowanie.