Naturalny i smaczny detoks selerowy

0
207

Seler naciowy jest polecany przy dietach redukcyjnych i oczyszczających, gdy chcemy poprawić poziom zdrowia organizmu, ale także zgubić kilka zbędnych kilogramów. Seler świetnie sprawdzi się jako baza detoksu, a dla lepszego przyswajania mikroelementów najlepiej zdecydować się na seler w posraci soków lub smoothie. 

Moc płynąca z selera

Seler naciowy ma wiele prozdrowotnych właściwości, jako że jest bogaty w witaminy i mikroelementy. Pozwala na zachowanie balansu PH organizmu oraz odpowiedniego ciśnienia krwi. Seler jest, bowiem źródłem witaminy C, A, elementów z grupy B oraz magnezu. Dodatkowo, dzięki zawartości 3-n-butyloftalidemu reguluje poziom cholesterolu w organizmie, zmniejszając kumulowanie frakcji LDL.

Sok z selera naciowego ma działanie silnie oczyszczające oraz poprawiające pracę układu trawiennego. Pozwala usprawnić funkcjonowanie pracy nerek oraz wątroby. Skutecznie przy tym zapobiega zaparciom, dzięki wpływaniu na perystaltykę jelit. Sok pobudza, bowiem proces trawienny. Seler pomoże również w zapobieganiu odwodnieniu organizmu, ponieważ zawiera dużą ilość wody i elektrolitów.

Seler naciowy jest bogaty także w flawonoidy, beta karoten i poliacetylen, dzięki czemu wpływa na kondycję skóry. Pomaga zapobiegać stanom zapalnym i problemom dermatologicznym, jak łupież czy trądzik. Zmniejsza także stany zapalne i niweluje blizny skórne. Dodatkowo, wpływa na wyrównanie kolorytu cery, poprawę jej jędrności i gładkości.

Przepisy na koktajl z selera naciowego

Seler można spożywać w różnej postaci w zależności od preferencji. Najlepsze efekty dla zdrowia i kondycji organizmu przyniesie picie czystego, świeżo wyciśniętego soku bez dodatków. Jednak sok z selera naciowego ma intensywny, specyficzny smak, więc można go także dodawać do koktajli. Oto dwa popularne przepisy na pyszne smoothie z selerem, które sprawdzi się na co dzień.

Warzywno-owocowe smoothie

W celu przygotowania odświeżającego koktajlu wystarczy przygotować: 

  • 1 jabłko
  • 2 laski selera naciowego
  • mały kawałek imbiru
  • sok z połowy cytryny 
  • pół obranego kiwi
  • garść liści jarmużu
  • łyżeczkę siemienia lnianego
  • 250 ml wody

Siemię lniane należy wcześniej namoczyć w ciepłej wodzie, by lekko spęczniało, a następnie odsączyć. Obrane warzywa i owoce pokroić na mniejsze kawałki. Wszystkie składniki umieścić w blenderze i zmiksować na gładką masę. 

Niskokaloryczne smoothie

  • Garść liści szpinaku
  • Obrany ogórek szklarniowy
  • Kilka łodyg selera naciowego

Warzywa należy umyć i pokroić na kawałki. Ogórek najlepiej jest obrać przed dodaniem. Wszystko razem zmiksować w blenderze. Nie trzeba dodawać wody, ponieważ ogórek składa się w większości z niej, więc sok z selera naciowego powinien mieć konsystencję odpowiednią do picia. To smoothie zawiera dużą ilość błonnika i witamin, a przy tym jest niskokaloryczne.