Jakie suplementy są często wybierane przez osoby uczęszczające na siłownię?

0
124

Coraz więcej osób stosuje suplementy diety, chętnie po nie sięgamy przez cały rok. Zazwycaj chcemy wzmocnić naszą odporność, schudnąć, przybrać masy mięśniowej oraz poprawić samopoczucie. Jesienią i zimą zapisujemy się na siłownię. W niniejszym artykule przedstawiamy często wybierane suplementy jakimi są: odżywki białkowe, kreatyny, adaptogeny i przedtreningówki.

Odżywki białkowe, czyli podstawowy suplement niemal każdego bywalca siłowni

Warto zastanowić się, jak dostarczymy do naszego organizmu białko. Nie każdy lubi przebywać w kuchni i komponować pełnowartościowe posiłki. Odżywki białkowe wydają się prostym i wygodnym rozwiązaniem. Warto się zastanowić jaką formę odżywki wybierzemy. Mamy do wyboru: białko serwatkowe, białko wołowe, białko roślinne, białko kazeinowe. W bardzo prosty sposób możemy przyrządzać koktajle białkowe, które uzupełnią ewentualne niedobory białka w diecie.

Co jeszcze może pomóc w osiągnięciu upragnionych efektów na siłowni?

Nazwa dobrze znana sportowcom, to kreatyny czyli substancje występujące naturalnie w naszym organizmie. Powstają w wątrobie, nerkach i trzustce. Spełniają rolę magazynu, który dostarcza szybkiej energii, potrzebnej między innymi do syntezy białek mięśniowych. Osoby uprawiające sporty siłowe czy budujące beztłuszczową tkankę mięśniową mogą zainteresować się suplementacją kreatyny. Będzie ona pomocna przede wszystkim do szybszej budowy masy mięśniowej.

Adaptogeny wpływają pozytywnie na gospodarkę energetyczną organizmu, wspierają też budowanie tkanki mięśniowej. Mogą okazać się korzystne w przypadku stanów napięcia nerwowego, zmęczenia, ogólnie zwiększając wydolność organizmu. Dzięki tym substancjom możemy trenować dłużej,  wydajniej, a po treningu szybciej pozbędziemy się zmęczenia. Wybierzmy dla siebie właściwy adaptogen: ashwagandha, żeń-szeń, cytryniec chiński, różeniec górski, maca i inne. Każdy z nich może mieć nieco inne działanie, dlatego warto zapoznać się z ich właściwościami.

Co jeszcze może nas zmotywować do ćwiczeń, to z pewnością przedtreningówki. Odżywki, które przyjmuje się na 15-30 minut przed rozpoczęciem ćwiczeń. Zwykle zawierają kofeinę, kreatynę, beta-alaninę, adaptogeny. Dają lepszą wytrzymałość, dzięki nim można mieć nieco więcej motywacji do treningu. Mając odpowiednią dawkę energii, łatwiej ćwiczyć dłużej, wydajniej i  osiągać lepsze efekty w krótkim czasie. Czasami jednak przedtreningówki mogą powodować skutki uboczne, dlatego warto zapoznać z dawkowaniem oraz przeciwwskazaniami.