Jakie są korzyści z połączenia białka serwatkowego i kreatyny?

0
64

Każdy kto zaczyna treningi na siłowni w pewnym momencie swojej drogi spotyka się z nie do końca zrozumiałym światem suplementów, które mają wspomóc budowanie sylwetki, urozmaicić dietę i pomóc w osiągnięciu wymarzonych rezultatów. Poniższy artykuł pozwoli ci zaznajomić się dwoma takimi produktami. Przedstawiamy garść podstawowych informacji na temat odżywki białkowej oraz suplementacji kreatyną.

Odżywka białkowa sprzymierzeńcem w budowaniu masy mięśniowej

Białko serwatkowe jest popularnym rozwiązaniem, powszechnie stosowanym w żywieniu sportowców, ponieważ zapewnia doskonały poziom łatwo przyswajalnych aminokwasów, takich jak pełny profil niezbędnych aminokwasów i aminokwasy rozgałęzione. W dodatku białko serwatkowe jest trawione szybciej niż inne białka, więc jest doskonałym suplementem wspomagającym regenerację po treningu. Poza tym, jest kluczowym elementem wspomagającym budowę mięśni.

Jakie są zalety odżywek białkowych wykonanych w postaci białka serwatkowego?
– Zawierają wszystkie 9 niezbędnych aminokwasów. Innymi słowy białko serwatkowe to pełnowartościowe białko.
– Utrzymują dodatni bilans azotowy.
– Stymulują enzymy i hormony, aby promować aktywność komórek i narządów.
– Zwiększają metabolizm tłuszczu podczas budowania beztłuszczowej masy mięśniowej.
– Hamują napadowe objadanie się poprzez zwiększenie uwalniania hormonu sytości – leptyny.

Korzyści płynące z suplementacji za pomocą kreatyny

Suplement diety w postaci monohydratu kreatyny jest przekształcany w komórkach mięśniowych do fosforanu kreatyny poprzez przeniesienie swojej grupy fosforylowej potasu na ATP. Działa jako siła napędowa produkcji energii poprzez uzupełnianie ADP i przekształcanie go w ATP z udziałem fosforanów. Regularne przyjmowanie tego suplementu utrzymuje nawodnienie komórek, co pomaga w promowaniu syntezy białek mięśniowych. Kreatyna dodatkowo zwiększa skurcze mięśni, zdolność do wykonywania powtarzających się ćwiczeń o wysokiej intensywności i zmniejsza zmęczenie mięśni poprzez zwiększoną produkcję energii.

Suplementowanie jednocześnie białka serwatkowego kreatyny sprawia, że jest to idealne połączenie, które zwiększa przyrost masy mięśniowej. Kreatyna dostarcza natychmiastowego zastrzyku energii, pozwalając na wysiłek całego ciała, szczególnie podczas treningów, które wiążą się z dużymi skurczami mięśni. W połączeniu z ćwiczeniami wyczerpującymi glikogen kreatyna zwiększa akumulację glikogenu i próg tlenowy. Niezbędne aminokwasy zawarte w białku serwatkowym umożliwiają natomiast budowę i naprawę tkanki mięśniowej. Za pomocą tego związku można naprawiać i przebudowywać tkankę mięśniową, co może pomóc w rozwoju mięśni.